Paraplyintegrationen: Om du saknar besök i fakturaunderlaget

Observera att rapporter gällande personer som tillhör äldreomsorgen går att ta ut i äldreomsorgsdelen av Paraplysystemet, rapporter för personer som tillhör funktionsnedsatta eller socialpsykiatrin går att ta ut i den delen av Paraplysystemet. Rapporten hittar man på följande sätt i Paraplysystemet:

– Rapporter – Välj Val av hemtjänstrapport.

– Välj sedan man Ej inlästa besök/frånvaroperioder, man kan välja vilken månad som rapporten ska gälla.

– Om man markerar en rad (eller flera) genom att klicka på den får man upp en förklarande text till varför besöket inte har kunnat läsas in. I den förklarande texten kan man även läsa vad man göra för att rätta till felet. Ett fel kan vara att det saknas en giltig beställning för den period då besöket har utförts.

Efter att en ny beställning har kommit och aktiverats så kan man läsa om besöken.

Detta gör du från PlanIt genom att under registreringen Visa behandlade – markera de besöken som ska skickas om – skicka